Kırmızı Puding



Kırmızı pudingi yaparken istediğiniz kırmızı meyveleri seçebilirsiniz. Üç çeşit meyve ile yapılması öneriliyor. Özellikle ekşi sevenlerin, sıcak günlerde hafif tatlıları tercih edenlerin, diyet yapanların seveceği bir tarif. Bize bu tatlıyı ilk kez Ankara'da Bahar yapmıştı. Ben de kardeşimden öğrendim.

Dondurulmuş ya da taze vişne (benim tarifimde vişne, frambuaz ve ahududu var, isterseniz çilek de kullanabilirsiniz). Her meyveden 300'er gram olacak şekilde ayarlayın. Toplam 900 g meyve olacak.
200 g toz şeker
750 ml su
10-12 kaşık nişasta
  • Meyveleri, toz şekeri ve suyu derin bir tencereye alın. 5-7 dakika meyveleri pişirin.
  • Meyveler piştikten sonra nişasta ilave edip yoğun bir kıvama gelene kadar biraz daha pişirin.
  • El blendırı ile tencerenin içinde çırpın. Puding katılaşmadan tencereden alıp soğuk bir kaba koyup, buzdolabında bekletin. (Ben şekillendirici kalıp kullanmayı tercih ettim)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder