Kayısı Marmelatı


Yaklaşık 2 haftadır Ankara'dayım. Burada olmak zaten çok güzel, bir de bütün akraba ve sevdiklerimizi görmemizi sağlayan bir mutluluk yaşadık. Yiğit'in sünnetini geçen hafta yaptık. Uzun zamandır aynı tariflerin durmasından anlaşılacağı gibi yoğun, yorucu ama güzel günlerdi.

Kayısı marmelatını burada yaptım. Halam bize ziyarete gelirken kendi bahçesinden vişne ve kayısı getirmişti. Vişnelerden Yiğit Bey içsin diye vişne suyu yaptık, kayısıların bir kısmını da marmelat için kullandım.

Benim reçel yapma aşkımı herkes biliyor ama kayısı marmelatının hayalini epeydir kuruyordum. Niyetim, fırsat olursa birazını pastalarda kullanmak.

1 kg kayısı
1 kg toz şeker
Yarım limonun suyu
  • Kayısıları yıkayıp ikiye bölün, çekirdeklerini çıkarın.
  • Geniş bir tencerede kendi kendine sulanacak şekilde, su ilave etmeden yumuşayana kadar haşlayın.
  • Yumuşayan kayısıları kevgirden geçirerek kabuklarından ayırıp püre haline getirin.
  • Kayısı püresine şekeri ilave edin, karıştırın.
  • Reçel kıvamına gelene kadar pişirin, en son limon suyunu ilave edip 2-3 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder