Enginar Salatası


Bu sene bol bol enginar pişirdim, İzmir'de olmanın keyfini çıkardım. Daha çok zeytinyağlı ve garnitürlü pişirdim. Daha önce de enginarlı salata yapmıştım ama bu tarif çok daha güzel oldu. Tarifi Yemek.Name Mayıs sayısında görmüştüm, şimdi onun ölçülerini hatırlamıyorum, belki aynıdır ama kendi ölçülerimi yazıyorum.

5 adet orta boy enginar
250-300 g kültür mantarı
1 su bardağı konserve mısır
Yarım demet dereotu
Zeytinyağ, limon, tuz
  • Soyulup hazırlanan enginarlar yumuşayana kadar pişirilir.
  • Bu arada mantarlar irice doğranıp az zeytinyağında kavrulur.
  • Mantar, 1 su bardağı konserve mısır, doğranmış enginarlar, kıyılmış dereotu karıştırılır.
  • Üzerine zeytinyağ, limon ve tuz ile hazırlanmış (bir çırpıcı ya da kavanozda birbirine karışana kadar çalkalanmış) sos gezdirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder